Споруди на земельній ділянці розміром 4,8 га, на який розміщувався дачний будинок Мировича В.І. було передано рішенням Київського міськвиконкому №8-с від 5 квітня 1976 року на баланс Міністерства оборони України для розміщення військового містечка №195 у м. Києві, тут було розміщено військовий шпиталь Міністерства оборони України (корпус №23), який фактично існував на цій території з 1944 року і спеціалізувався на лікуванні туберкульозу. Важливо зазначити, що належність власне земельної ділянки визначено не було.
У 1994 році військовий шпиталь було переведено до Ірпеня, Київська область. Проте земельна ділянка мала статус земель оборони і водночас рекреаційне призначення до прийняття Київською міською радою рішення 83/140 від 28.09.2006 року, на що прямо вказується у рішенні
Господарського суду міста Києва у справі № 16/534 від 17.01.12 за
позовом Військового прокурора Київського гарнізону в інтересах держави в
особі Міністерства оборони України до Товариства з обмеженою
відповідальністю "Девелоп Проект" про визнання недійсним договору з
моменту його укладання.
Таким чином, на момент надання і передачі земельних ділянок на вул. Львівській, 15 Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України вказаними ділянками мав право розпоряджатися винятково Кабінет Міністрів України шляхом ухвалення відповідного рішення - лише з його ініціативи могла розпочинатися розробка будь-якої документації, пов'язаної зі зміною цільового призначення земельної ділянки або розробкою містобудівних умов обмежень.
Чи може Головне управління розвідки бути замовником будівництва?
Чи може бути замовником будівництва функціональний підрозділ установи, який не має статусу окремої юридичної особи? Чи може бути замовником будівництва відділ кадрів підприємства? Чи деканат факультету університету? Чи секретаріат керівника? Звичайно, ні.
Цивільний кодекс України вимагає, щоб будь-які правочини, зокрема пов'язані з передачею землі, відбувалися між фізичними і/або юридичними особами. Головне управління розвідки України не є юридичною особою, що підтверджується витягом з реєстру юридичних осіб - у ньому немає запису про таку існування такої юридичної особи.
Як готувалася корупційна схема з виведення землі зі складу земель оборони для передачі під приватну забудову?
Але, оскільки землекористувач змінив цільове призначення цієї земельної ділянки, та забажав здійснити на цій ділянці будівництво житлового комплексу та будівель спеціального призначення, вищезазначений спеціалізований інститут (ДП «Інститут «Київгенплан» АТ «Київпроект» погодився на ці зміни, але за умови – зміни до містобудівної документації та розміщення об’єктів містобудування здійснити у встановленому порядку.
Згідно з Директивою Міністра оборони України № Д-9 від 20.04.2004 Директор департаменту охорони здоров'я Міністерства оборони України передав фонди військового містечка № 195 у місті Київ під розміщення структурних підрозділів Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Отже, згідно з Директивою Міністра оборони України Є. Марчука № Д-9 від
20.04.2004 Директор департаменту охорони здоров'я Міністерства оборони
України передав фонди військового містечка № 195 у місті Київ під
розміщення структурних підрозділів Головного управління розвідки
Міністерства оборони України.Головне управління розвідки має власні приміщення які використовує для провадження свої діяльності, зокрема, за адресою м. Київ, вул. Електриків, 33. Навіщо йому знадобився парк площею з 4,5 га з комплексом будівель малоповерхової забудови початку ХХ ст.? Схоже, що аферу із незаконною забудовою задумали ще в 2004 р.
Чи виконало Головне управління розвідки Міністерства оборони України вимоги, передбачені рішення Київради № 83/140 від 28.09.2006?
Їх невиконання встановлено, зокрема, рішенням Київського апеляційного адміністративного суду у справі 826/19257/13-а щодо скасування рішення
Київської міської ради від 28 вересня 2006 року № 83/140 "Про надання
та передачу Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України
земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування
житлового комплексу та житлових будівель спеціального призначення на
вул. Львівській, 15 у Святошинському районі м. Києва":
Отже, відповідно до ст. 18 Закону України «Про планування і забудову території» Київська міська рада протягом двох тижнів після прийняття рішення про розроблення відповідної містобудівної документації мала повідомити через засоби масової інформації про початок їх розроблення, а також про форми, місце і строк подання фізичними та юридичними особами пропозицій щодо цієї документації.Крім того, Київська міська рада мала протягом місяця після завершення розроблення відповідної містобудівної документації повідомити через засоби масової інформації про місце її розгляду, форми, місце і строк подання пропозицій (зауважень), порядок їх обговорення, а також оприлюднити через засоби масової інформації рішення про затвердження містобудівної документації.
Таким чином, порушення вказаної процедури на стадії розроблення проекту відведення земельної ділянки призвело до не врахування громадського інтересу та порушення прав місцевої громади, в тому числі позивачів, які не мали можливості подати свої пропозицій щодо цієї документації.Більше того саме у зв'язку з тим що одночасно з виділенням земельної ділянки для забудови було змінено її цільове призначення з земель рекреаційного призначення, доводи третіх осіб що громадське обговорення має проводитися на етапі що передує початку будівництва, а не на етапі, що передував виділенню земельної ділянки були б обґрунтованими, якби виділена земельна ділянка, відповідно до відомого громаді та затвердженого Генерального плану, відносилася до земель житлової та громадської забудови.Крім того, аналізуючи наявні у справі погодження компетентних органів щодо відведення земельної ділянки ГУР МО України, колегія суддів вважає необхідним зауважити наступне.
Проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини (п. 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою КМ України N 677 від 26 травня 2004 року).Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства (п. 10 Порядку).Так проект відведення земельної ділянки (том 1, а. с. 39-90), містить наступні документи: технічне завдання на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, висновок Головного управління земельних ресурсів від 13.09.2014 № 03-25/658-13, висновок Київського міського Головного управління земельних ресурсів № 09-02-4/260 від 08.02.2006, лист Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації від 26.07.2005 № 4240/14-21/03, лист ДП «Інститут генерального плану м. Києва» від 17.11.2005 № 2070, висновок щодо використання земельної ділянки № 19-10420 від 05.12.2005 Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища; лист № 001-09/3748 від 08.07.2005 Головного управління культури, мистецтва та охорони культурної спадщини; висновок № 4316 від 04.07.2005 головного державного санітарного лікаря м. Києва; висновок Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 03.11.2005 № 6459 (висновок 1220).Водночас Київським апеляційним адміністративним судом встановлено, що Святошинська районна у м. Києві державної адміністрації в листі від 26.07.2005 року № 4240/14-21/03 не погоджувала проекту відведення земельної ділянки, а лише повідомила, що не заперечує проти відведення земельної ділянки, при умові обговорення питання будівництва з мешканцями прилеглих будинків для врахування громадської думки (том 1, а. с. 57), чого зроблено не було.Крім того, Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища дало висновок щодо використання земельної ділянки, наявних містобудівних обмежень та умов, які мають враховуватись при розробці проекту відведення земельної ділянки № 19-10420 від 05.12.2005, але цим висновком не погоджувався проект відведення земельної ділянки (том 1, а. с. 60-61), а лише були надані умови які слід було врахувати при його розроблені. В цьому висновку також вказано про необхідність врахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва. В останньому абзаці цього висновку, на що колегія суддів звертає увагу, також вказано, що проект відведення слід погодити в Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища в установленому порядку. Докази такого погодження в матеріалах справи відсутні.Висновок щодо вибору земельної ділянки під забудову № 4316 від 04.07.2005 головного державного санітарного лікаря м. Києва, також не є погодженням проекту відведення земельної ділянки і виданий Міністерству оборони України, а не Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України, оскільки при його наданні не погоджувався сам проект землевідведення.Листом № 001-09/3748 від 08.07.2005 Головне управління культури, мистецтва та охорони культурної спадщини також не погоджувало проект відведення земельної ділянки, а лише зазначило, що не «заперечує Міністерству оборони України проти відведення земельної ділянки ….». Натомість спірна ділянка була відведена Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України.З вищенаведеного вбачається що відповідач не мав підстав для прийняття оскаржуваного рішення в т.ч. у зв'язку з тим що частиною так званих «погоджень» не погоджувалося відведення земельної ділянки, а лише встановлювалися умови за яких таке погодження буде можливе, а інша частина погоджувала виділення земельної ділянки не ГУР МО України а Міністерству оборони України.
Чому будівництво на вул. Львівській, 15 є незаконним?
Згідно з чинними містобудівними нормами ДБН 360-92, Центр містобудування та архітектури допускав забудову земельної ділянки на вул. Львівській, 15 за такими параметрами:
1) відповідно до п. 3.7 ДБН 360-92 на земельній ділянці об'єкта проектування площею 4,8 га (при підвищеній щільності населення на територіях основних планувальних осей і вузлів, включаючи станції метро), розрахунково можна розмістити 450 люд. / га Х 4,8 га = 2160 чол.;
2) при проектуванні житлової забудови слід передбачити розміщення майданчиків: ігрових для дітей - 0,7 кв. м. на 1 люд.; для відпочинку дорослого населення - 0,1 кв. м. на 1 люд.; для занять фізкультурою - 0,2 кв. м. на 1 люд.; для господарських цілей - 0,3 кв. м. на 1 люд.; для вигулювання собак - 0,3 кв. м. на 1 люд.; для стоянки автомашин - 0,8 кв. м. на 1 люд.;
3) визначено нормативну площу прибудинкової площі для однієї квартири - 26,8 кв. м.;
4) план будівництва - 212 квартир;
5) сумарна площа забудови складає 8257 кв. м.;
7) заплановано будівництво 24 дво- і триповерхових будинків, площа забудови 7500 кв. м., загальна житлова площа 19200 кв. м., кількість жителів - 150, одного 20-повехового будинку, площа забудови 754 кв. м., загальна житлова площа 9500 кв. м., кількість квартир 152, підземна автостоянка 150 машиномісць, кількість жителів 380; всього - 212 квартир для 520 чол.;
8) необхідно передбачити заходи щодо забезпечення нормативних показників рівня шуму від автомагістралей, допустимих для житлових територій, у зв'язку з тим, що ділянка розташована в 200 м від проспекту Перемоги - великої транспортної магістралі;
- 5 місць у дитячих дошкільних закладах (з розрахунку 22 місця на 1000 чол. населення);
- 20 місць у загальноосвітніх школах (з розрахунку 91 місце на 1000 чол. населення);
- 4 ліжка у стаціонарах, 6 відвідувань у поліклініках;
- 20 кв. м. приміщень для фізкультурно-оздоровчих занять у мікрорайоні;
- 24 кв. м. у спортивних залах загального користування;
--15 кв м. у приміщеннях для культурно-масової роботи;
- 55 кв. м. магазинів (з розрахунку 230 кв. м. торгової площі на 1 тис. чол. населення), - з них магазинів продовольчих товарів - 20 кв. м. (з розрахунку 80 кв. м. торгової площі на 1 тис. чол. населення);
- 10 місць у підприємствах громадського харчування (з розрахунку 40 місць на 1 тис. чол. населення);
- 3 робочих місця у підприємствах побутового обслуговування.
Показники озеленення, благоустрою та санітарно-екологічні, в т. ч. по інсоляції та шуму нових та існуючих територій кварталу після будівництва повинні відповідати нормативним вимогам для зон реконструкції відповідно до ДБН 360-92.
Об'єкт повинен використовуватися відповідно до визначеної функції, без будь-яких змін архітектурно-планувального рішення, меж земельної ділянки.
Отже, проект, під який виділялася земля, передбачав один висотний 20-поверховий будинок, 520 нових мешканців мікрорайону у 212 квартирах, підземну автостоянку на 150 машиномісць.

І це при тому, що в листі Святошинської РДА № 107-8815/35 від 17.11.15 зазначено, що у вказаному кварталі вже досягнуто максимальної щільності населення, що допускається державними містобудівними і санітарними нормами.

1) дошкільний навчальний заклад №601 (вул. Верховинна, 17), проектна потужність 220 дітей, відвідує 319;
2) дошкільний навчальний заклад №60 (вул. Львівська, 32), проектна потужність 115 дітей, відвідує 157;
3) дошкільний заклад №214 (вул. Котельникова, 44), проектна потужність 80 дітей, відвідує 89;
4) дошкільний навчальний заклад №736 (вул. Верховинна, 14), проектна потужність 245 дітей, відвідує 312;
5) спеціалізована школа №40 (вул. Львівська, 6/3), проектна потужність 860 учнів, навчається 890;
6) Київська гімназія східних мов №1 (вул. Львівська, 25), проектна потужність 1100 учнів, навчається 1174.
У Святошинському районі міста Києва близько 4000 дітей не можуть відвідувати дошкільні навчальні заклади у зв’язку з відсутністю вільних місць у дитячих садках.
По-суті, будь-яке нове будівництво спричиняє демографічну кризу, оскільки молоді сім’ї не мають належних умов для народження і виховання дітей.



У п. 2 Проколу доручень, напрацьованих під час наради у Київського міського голови 01.02.2016, вказано: «Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища спільно з ГУ Національної поліції у місті Києві забезпечити постійний контроль за недопущенням ведення будівельних робіт на об’єктах незаконного будівництва у місті Києві, зокрема на вул. Жилянській, 120-б, 120-в, ВУЛ. ЛЬВІВСЬКІЙ, 15, вул. Ризькій, 19-а, вул. Саксаганського, 111, вул. Полковника Потєхіна, 9, вул. Анрі Барбюса . 28-а». Таке рішення було прийнято за висновками протоколу № 5 засідання постійно діючої робочої групи щодо вивчення стану підготовки Генерального плану міста Києва до 2025 року, створеної 24.06.2014 на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування від 09.09.2014 (Голова робочої групи – С. Я. Левада), де встановлено численні порушення під час видачі Державного акту на прав постійного користування земельною ділянкою, зареєстрованого за №05-9-00040 від 03.10.2007, отримання Дозволу на виконання підготовчих робіт, рішення про відведення земельної ділянки, порушення ДБН 360-92. Виконання доручення перебуває на контролі Київського міського голови, що підтверджується Протоколом доручень №65, напрацьованих під час зустрічі Київського міського голови із представниками громадськості Святошинського району міста Києва (23 грудня 2016 року).
Попри безупинне проведення будівельних робіт, Святошинське управління поліції ГУ Національної поліції у місті Києві листом від 18.05.2016 /125/54/03-2016 повідомляє про те, що його співробітники «приймають міри» і будівництво не ведеться.
Рішенням Київського апеляційного адміністративного суду в справі № 826/19257/13-а було обґрунтовано незаконність виділення земельної ділянки, зокрема, неправомірність її передачі Головному управлінню розвідки Міністерства оборони як такому, що не має статусу юридичної особи (проте це рішення було скасовано Вищим адміністративним судом). Будівництво на вул. Львівській, 15 є предметом інших судових спорів, зокрема у справах 826/27791/15 і 759/6377/16-ц.
16.06.2014 було відкрито кримінальне провадження № 12014100080005093 за фактом незаконного будівництва на вул. Львівській, 15.
Неодноразово на території вул.. Львівської, 15 проводилися вирубки дерев. Зокрема, один із останніх таких випадків зафіксовано 22 грудня 2016 року було зрубано 77 живих дерев, порушено благоустрій навколо будівництва (зруйновано тротуари і газони), встановлено огорожу на перехресті вул. Львівської та Петрицького, зроблено врізку в міські мережі (імовірно, водопостачання або опалення). При цьому продовжує діяти охоронний договір №282 на зелені насадження від 30.04.2013 між КО «Київзеленбуд» і ТОВ «Інвест-Будресурс», що зобов’язує забудовника утримувати і охороняти 465 дерев і 38 кущів. 
Факт загрозу знищення об’єкту культурної спадщини внаслідок будівництва на ул. Львівській, 15 задокументовано в приписах №№33 і 34 Головного управління культурної спадщини КМДА від 28 лютого 2008 року, що вимагають припинити будь-які роботи на земельній ділянці вул. Львівська, 15.
Вулиці мікрорайону дуже вузькі та не пристосовані для постійного транзитного руху автомобілів. Натомість якщо проект буде реалізовано, щодня кілька тисяч машин намагатимуться виїхати на магістраль – проспект Перемоги – вузенькою вулицею Петрицького, під вікнами тисячі її мешканців, позбавляючи їх нормального сну та відпочинку. І це на додачу до вже існуючих щоденних заторів на вул. Львівська, Петрицького, Верховинна та інших, адже ними також об’їжджають затори на проспекті Перемоги. Новий житловий комплекс буде під’єднано до існуючих інженерних мереж, що може погіршити водо-, тепло- і електропостачання мікрорайону, оскільки не вводяться в експлуатацію нові інженерні потужності.
Містобудівні обмеження 2013 року, видані із порушенням чинних ДБН 360-92, дозволяють збудувати величезний житловий комплекс, що матиме винятково негативний вплив на мікрорайон:
1) неможливість організувати навчання і дозвілля дітей – брак місць у дитячих садках і школах;
2) кардинальне погіршення якості життя внаслідок перенаселення – черги в супермаркетах і лікарнях, зниження якості комунальних послуг – опалення, водопостачання;
3) погіршення стану навколишнього середовища внаслідок збільшення кількості автомобільного транспорту на вузьких вулицях мікрорайону, зменшення кількості зелених насаджень – а отже зростання кількості захворювань;
4) зниження вартості існуючого житла – негативний вплив на економіку району в довгостроковій перспективі; 5) знищення перспективи розвитку мікрорайону в майбутньому, перетворення його на сучасне гетто, переповнене мініатюрними однокімнатними квартирами.
Додатково слід зазначити, що чиновники, які погодили документ із порушенням чинних норм, повинні були б нести всю повноту відповідальності за свої дії.
Таким чином, містобудівні умови та обмеження, видані 27.09.2013 року Департаментом містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації землекористувачу, - ГУР МО України, – повинні бути скасовані, а будівництво - зупинене.
Найкраще висвітлення проблеми незаконного будівництва на вул. Львівській, 15 у ЗМІ: http://www.radiosvoboda.org/a/25000308.htmlhttps://beztabu.net/nezakonni-zabudovi-na-svyatoshini-budinok-privid-ta-zhitlo-dlya-rozvidnikiv_n2752
P.S. Корумповані чиновники Міністерства оборони України у різні роки стверджувати, ніби:
1) квартири будуються для військових;
2) частину квартир видадуть військовим;
3) військові вже отримали квартири в інших будинках в обмін на надане забудовнику право будувати.
Але жоден чиновник ніколи не надав жодного документу на підтвердження цих слів.
Вони просто заявляли, що це засекречена інформація.
А на судових засіданнях представники Міністерства оборони України та Головного управління розвідки Міністерства оборони України полюбляють погрожувати активістам (робити дивні натяки), наприклад. питаючи, "А чому ви не в АТО? Як ваше прізвище, завтра отримаєте повістку."
Не доводиться розраховувати і на поліцію. Поліцейські діють винятково в інтересах забудовника, для охорони паркану виїжджали автобуси, повні бійців в повному екіпіруванні та з автоматами. Є факти відмови приймати заяви від активістів.



