суботу, 4 березня 2017 р.

Історія та обгрунтування незаконності будівництва на вул. Львівській, 15 у Святошинському районі міста Києва


Чия земля?

Споруди на земельній ділянці розміром 4,8 га, на який розміщувався дачний будинок Мировича В.І. було передано рішенням Київського міськвиконкому №8-с від 5 квітня 1976 року на баланс Міністерства оборони України для розміщення військового містечка №195 у м. Києві, тут було розміщено військовий шпиталь Міністерства оборони України (корпус №23), який фактично існував на цій території з 1944 року і спеціалізувався на лікуванні туберкульозу. Важливо зазначити, що належність власне земельної ділянки визначено не було.
У 1994 році військовий шпиталь було переведено до Ірпеня, Київська область. Проте земельна ділянка мала статус земель оборони і водночас рекреаційне призначення до прийняття Київською міською радою рішення 83/140 від 28.09.2006 року, на що прямо вказується у рішенні Господарського суду міста Києва у справі № 16/534 від 17.01.12 за позовом Військового прокурора Київського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Девелоп Проект" про визнання недійсним договору з моменту його укладання.
Таким чином, на момент надання і передачі земельних ділянок на вул. Львівській, 15 Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України вказаними ділянками мав право розпоряджатися винятково Кабінет Міністрів України шляхом ухвалення відповідного рішення - лише з його ініціативи могла розпочинатися розробка будь-якої документації, пов'язаної зі зміною цільового призначення земельної ділянки або розробкою містобудівних умов  обмежень.




Чи може Головне управління розвідки бути замовником будівництва?

Чи може бути замовником будівництва функціональний підрозділ установи, який не має статусу окремої юридичної особи? Чи може бути замовником будівництва відділ кадрів підприємства? Чи деканат факультету університету? Чи секретаріат керівника? Звичайно, ні.
У Міністерства оборони є затверджений вичерпний перелік системи замовників капітального будівництва - це регіональні Управління капітального будівництва Міністерства оборони України: у 2003 році наказом № 247 від 12.08.2003 Міністра оборони України «Про внесення змін до наказу Міністра оборони України від 29.03.1994 №86» внесена зміна до Тимчасового положення «Про організацію капітального будівництва у Збройних Силах України». Тимчасове положення «Про організацію капітального будівництва у Збройних Силах України» було затверджено наказом Міністра оборони України №86 від 29.03.1994 «Про введення в дію тимчасового положення «Про організацію капітального будівництва у Збройних Силах України». П. 1.7 змін цього Тимчасового положення «Про організацію капітального будівництва у Збройних Силах України» доповнено абзацом другим наступного змісту: «Уповноважити виконувати функції замовника будівництва в Збройних Силах України: Департамент матеріально-технічного забезпечення та розквартирування Головного управління розвідки Міністерства оборони України; Управління капітального будівництва та придбання житла Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Міністерства оборони України та безпосередньо підпорядковані йому регіональні управління капітального будівництва».
Цивільний кодекс України вимагає, щоб будь-які правочини, зокрема пов'язані з передачею землі, відбувалися між фізичними і/або юридичними особами. Головне управління розвідки України не є юридичною особою, що підтверджується витягом з реєстру юридичних осіб - у ньому немає запису про таку існування такої юридичної особи.


Як готувалася корупційна схема з виведення землі зі складу земель оборони для передачі під приватну забудову?

У 2004 році Директивою Міністра оборони України від 20.04.2004 №Д-9 «Про передачу військового містечка №195 у м. Києві» було запропоновано Департаменту охорони здоров’я Міністерства оборони України передати фонди військового містечка №195 у м. Києві під розташування структурних підрозділів Головного управління розвідки Міністерства оборони України. 23 червня 2004 року на підставі Директиви відбулась передача будівель і споруд на території військового містечка №195 у м. Києві від військової частини А 1225 до військової частини А 2923 (філія 11 ВГ МО України). військова частина А 2923, який було передано будівлі і споруди на території військового містечка №195 у м. Києві і яка є філією 11 військового госпіталю Міністерства оборони України, не відноситься до Головного управління розвідки Міністерства оборони України. У подальшому у липні 2004 року з’являється рішення Київської міської ради №457/1867 від 15.07. 04. щодо зміни цільового призначення та розроблення містобудівного обґрунтування та внесення змін до містобудівної документації і розміщення об’єктів містобудування, яким фактично вносились зміни у затверджений раніше Генеральний план м. Києва на 2020 рік.
Дочірнє підприємство «Інститут генерального плану міста Києва» АТ «Київпроект» на підставі вищезазначеного рішення Київської міської ради та запиту Головного управління розвідки Міністерства оборони України розглянуло питання щодо відведення земельної ділянки площею у 4,8 га. території військового містечка №195 у Святошинському районі м. Києва по вулиці Львівській, 15 для будівництва житлового комплексу та будівель спеціального призначення.
Згідно з листом дочірнього підприємства «Інститут генерального плану міста Києва» АТ «Київпроект» за підписом головного архітектора АТ «Київпроект», директора ДП «Інститут «Київгенплан», академіка архітектури В. Чекмарьова, земельна ділянка на вул.. Львівській, 15, на який знаходились будівлі і споруди військового містечка №195 у м. Києві та які тільки 23 червня 2004 року були передані від військової частини А 1225 до військової частини А 2923 (філія 11 ВГ МО України) (яка не мала ніякого відношення до до Головного управління розвідки Міністерства оборони України) відносилась до рекреаційних територій в силу існуючого її цільового призначення та наявності «великої кількості багаторічних зелених насаджень цінних порід.
Але, оскільки землекористувач змінив цільове призначення цієї земельної ділянки, та забажав здійснити на цій ділянці будівництво житлового комплексу та будівель спеціального призначення, вищезазначений спеціалізований інститут (ДП «Інститут «Київгенплан» АТ «Київпроект» погодився на ці зміни, але за умови – зміни до містобудівної документації та розміщення об’єктів містобудування здійснити у встановленому порядку.
Однак, з вищевикладеного виходить, що фактично пропозиції про зміну цільового призначення земельної ділянки, розміром 4,8 га, на який розміщувався дачний будинок Мировича В.І. та яка рішенням Київського міськвиконкому №8-с від 5 квітня 1976 року була передана на баланс Міністерства оборони України для розміщення військового містечка №195 у м. Києві та на який у подальшому було розміщено військовий шпиталь Міністерства оборони України (корпус №23), вносилась не землекористувачем (Міністерство оборони України), а його відокремлений підрозділ - Головне управління розвідки МОУ, яке не є юридичною особою і не має права на будь-які дії щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.
Згідно з Директивою Міністра оборони України № Д-9 від 20.04.2004 Директор департаменту охорони здоров'я Міністерства оборони України передав фонди військового містечка № 195 у місті Київ під розміщення структурних підрозділів Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Отже, згідно з Директивою Міністра оборони України Є. Марчука № Д-9 від 20.04.2004 Директор департаменту охорони здоров'я Міністерства оборони України передав фонди військового містечка № 195 у місті Київ під розміщення структурних підрозділів Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Головне управління розвідки має власні приміщення які використовує для провадження свої діяльності, зокрема, за адресою м. Київ, вул. Електриків, 33. Навіщо йому знадобився парк площею з 4,5 га з комплексом будівель малоповерхової забудови початку ХХ ст.? Схоже, що аферу із незаконною забудовою задумали ще в 2004 р.


Чи виконало Головне управління розвідки Міністерства оборони України вимоги, передбачені рішення Київради № 83/140 від 28.09.2006?

Рішення Київради про передачу земельних ділянок на вул. Львівській, 15 у Святошинському районі міста Києва висуває низку вимог до погодження можливого будівництва.
Їх невиконання встановлено, зокрема, рішенням Київського апеляційного адміністративного суду у справі 826/19257/13-а щодо скасування рішення Київської міської ради від 28 вересня 2006 року № 83/140 "Про надання та передачу Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу та житлових будівель спеціального призначення на вул. Львівській, 15 у Святошинському районі м. Києва":
Отже, відповідно до ст. 18 Закону України «Про планування і забудову території» Київська міська рада протягом двох тижнів після прийняття рішення про розроблення відповідної містобудівної документації мала повідомити через засоби масової інформації про початок їх розроблення, а також про форми, місце і строк подання фізичними та юридичними особами пропозицій щодо цієї документації.
Крім того, Київська міська рада мала протягом місяця після завершення розроблення відповідної містобудівної документації повідомити через засоби масової інформації про місце її розгляду, форми, місце і строк подання пропозицій (зауважень), порядок їх обговорення,  а також оприлюднити через засоби масової інформації рішення про затвердження містобудівної документації.
Таким чином, порушення вказаної процедури на стадії розроблення проекту відведення земельної ділянки призвело до не врахування громадського інтересу та порушення прав місцевої громади, в тому числі позивачів, які не мали можливості подати свої пропозицій щодо цієї документації.
Більше того саме у зв'язку з тим що одночасно з виділенням земельної ділянки для забудови було змінено її цільове призначення з земель рекреаційного призначення, доводи третіх осіб що громадське обговорення має проводитися на етапі що передує початку будівництва, а не на етапі, що передував виділенню земельної ділянки були б обґрунтованими, якби виділена земельна ділянка, відповідно до відомого громаді та затвердженого Генерального плану,  відносилася до земель житлової та громадської забудови.
Крім того, аналізуючи наявні у справі погодження компетентних органів щодо відведення земельної ділянки ГУР МО України, колегія суддів вважає необхідним зауважити наступне.
Проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини (п. 9 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою КМ України N 677 від 26 травня 2004 року).
Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства (п. 10 Порядку).
Так  проект відведення земельної ділянки (том 1, а. с. 39-90), містить наступні документи: технічне завдання на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, висновок Головного управління земельних ресурсів від 13.09.2014 № 03-25/658-13, висновок Київського міського Головного управління земельних ресурсів № 09-02-4/260 від 08.02.2006, лист Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації від 26.07.2005 № 4240/14-21/03, лист ДП «Інститут генерального плану м. Києва» від 17.11.2005 № 2070, висновок щодо використання земельної ділянки № 19-10420 від 05.12.2005 Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища; лист № 001-09/3748 від 08.07.2005 Головного управління культури, мистецтва та охорони культурної спадщини; висновок № 4316 від 04.07.2005 головного державного санітарного лікаря м. Києва; висновок Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 03.11.2005 № 6459 (висновок 1220).
Водночас Київським апеляційним адміністративним судом встановлено, що Святошинська районна у м. Києві державної адміністрації в листі від 26.07.2005 року № 4240/14-21/03 не погоджувала проекту відведення земельної ділянки, а лише повідомила, що не заперечує проти відведення земельної ділянки, при умові обговорення питання будівництва з мешканцями прилеглих будинків для врахування громадської думки (том 1, а. с. 57), чого зроблено не було.
Крім того, Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища дало висновок щодо використання земельної ділянки, наявних містобудівних обмежень та умов, які мають враховуватись при розробці проекту відведення земельної ділянки  № 19-10420 від 05.12.2005, але цим висновком не погоджувався проект відведення земельної ділянки (том 1, а. с. 60-61), а лише були надані умови які слід було врахувати при його розроблені. В  цьому висновку також вказано про необхідність врахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва. В останньому абзаці цього висновку, на що колегія суддів звертає увагу, також  вказано, що проект відведення слід погодити в Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища в установленому порядку. Докази такого погодження в матеріалах справи відсутні.
Висновок щодо вибору земельної ділянки під забудову № 4316 від 04.07.2005 головного державного санітарного лікаря м. Києва, також не є погодженням проекту відведення земельної ділянки і виданий Міністерству оборони України, а не Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України, оскільки при його наданні не погоджувався сам проект землевідведення.
Листом № 001-09/3748 від 08.07.2005 Головне управління культури, мистецтва та охорони культурної спадщини також не погоджувало проект відведення земельної ділянки, а лише зазначило, що не «заперечує Міністерству оборони України проти відведення земельної ділянки ….». Натомість спірна ділянка була відведена Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України.
З вищенаведеного вбачається що відповідач не мав підстав для прийняття оскаржуваного рішення в т.ч. у зв'язку з тим що частиною так званих «погоджень» не погоджувалося відведення земельної ділянки, а лише встановлювалися умови за яких таке погодження буде можливе, а інша частина погоджувала виділення земельної ділянки не ГУР МО України а Міністерству оборони України.

Чому будівництво на вул. Львівській, 15 є незаконним?


Будівництво на вул.. Львівській, 15 розпочалося згідно з рішенням Київської міської ради від 28.09.2006 року № 83/140 "Про надання та передачу Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України земельних ділянок на вул. Львівській, 15 у Святошинському районі м. Києва". Як вказано у позові, рішення Київської міської ради від 28.09.2006 року № 83/140 посилається на Містобудівне обґрунтування внесення змін до містобудівної документації та визначення параметрів окремого об'єкта містобудування - будівництва житлового комплексу та будівель спеціального призначення на вул. Львівській, 15 у Святошинському районі міста Києва (2005 р.), що було складено як підстава для прийняття рішення Київською міською радою про відведення землі під забудову на замовлення Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Згідно з чинними містобудівними нормами ДБН 360-92, Центр містобудування та архітектури допускав забудову земельної ділянки на вул. Львівській, 15 за такими параметрами:
1) відповідно до п. 3.7 ДБН 360-92 на земельній ділянці об'єкта проектування площею 4,8 га (при підвищеній щільності населення на територіях основних планувальних осей і вузлів, включаючи станції метро), розрахунково можна розмістити 450 люд. / га Х 4,8 га = 2160 чол.;
2) при проектуванні житлової забудови слід передбачити розміщення майданчиків: ігрових для дітей - 0,7 кв. м. на 1 люд.; для відпочинку дорослого населення - 0,1 кв. м. на 1 люд.; для занять фізкультурою - 0,2 кв. м. на 1 люд.; для господарських цілей - 0,3 кв. м. на 1 люд.; для вигулювання собак - 0,3 кв. м. на 1 люд.; для стоянки автомашин - 0,8 кв. м. на 1 люд.;
3) визначено нормативну площу прибудинкової площі для однієї квартири - 26,8 кв. м.;
4) план будівництва - 212 квартир;
5) сумарна площа забудови складає 8257 кв. м.;
6) на ділянці є територія, де житло можна розмістити тільки вибірково, використовуючи вільні від цінних дерев ділянки;
7) заплановано будівництво 24 дво- і триповерхових будинків, площа забудови 7500 кв. м., загальна житлова площа 19200 кв. м., кількість жителів - 150, одного 20-повехового будинку, площа забудови 754 кв. м., загальна житлова площа 9500 кв. м., кількість квартир 152, підземна автостоянка 150 машиномісць, кількість жителів 380; всього - 212 квартир для 520 чол.;
8) необхідно передбачити заходи щодо забезпечення нормативних показників рівня шуму від автомагістралей, допустимих для житлових територій, у зв'язку з тим, що ділянка розташована в 200 м від проспекту Перемоги - великої транспортної магістралі;
9) у зв'язку із збільшенням кількості мешканців кварталу на 520 чол., згідно з табл. 6.1 ДБН 360-92, потрібно:
- 5 місць у дитячих дошкільних закладах (з розрахунку 22 місця на 1000 чол. населення);
- 20 місць у загальноосвітніх школах (з розрахунку 91 місце на 1000 чол. населення);
- 4 ліжка у стаціонарах, 6 відвідувань у поліклініках;
- 20 кв. м. приміщень для фізкультурно-оздоровчих занять у мікрорайоні;
- 24 кв. м. у спортивних залах загального користування;
--15 кв м. у приміщеннях для культурно-масової роботи;
- 1,1 тис. одиниць збереження у міських масових бібліотеках;
- 55 кв. м. магазинів (з розрахунку 230 кв. м. торгової площі на 1 тис. чол. населення), - з них магазинів продовольчих товарів - 20 кв. м. (з розрахунку 80 кв. м. торгової площі на 1 тис. чол. населення);
- 10 місць у підприємствах громадського харчування (з розрахунку 40 місць на 1 тис. чол. населення);
- 3 робочих місця у підприємствах побутового обслуговування.
Одночасно із розміщенням житлового комплексу, у зв'язку зі збільшенням кількості населення кварталу, необхідно передбачити реконструкцію існуючих, в першу чергу, дитячих дошкільних, шкільних, торгових, побутових та інших об'єктів обслуговування згідно з вимогами Державних будівельних норм (ДБН 360-92). Нормативна пішохідна доступність до шкільних та дошкільних закладів повинна забезпечуватися в існуючих об'єктах відповідно до ДБН 360-92.
Показники озеленення, благоустрою та санітарно-екологічні, в т. ч. по інсоляції та шуму нових та існуючих територій кварталу після будівництва повинні відповідати нормативним вимогам для зон реконструкції відповідно до ДБН 360-92.
Об'єкт повинен використовуватися відповідно до визначеної функції, без будь-яких змін архітектурно-планувального рішення, меж земельної ділянки.
Отже, проект, під який виділялася земля, передбачав один висотний 20-поверховий будинок, 520 нових мешканців мікрорайону у 212 квартирах, підземну автостоянку на 150 машиномісць.

Проте 27.09.2013 року Департамент містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації видає землекористувачу – ГУР МО України – містобудівні умови та обмеження, які передбачають 2699 квартир, що при середній нормі заселення 2,67 особи на квартиру складе 7206 нових мешканців мікрорайону. Щільність населення складає 1445 чол./га, що втричі перевищує визначені ДБН 360-92 максимально допустимі 180-450 чол./га.
І це при тому, що в листі Святошинської РДА № 107-8815/35 від 17.11.15 зазначено, що у вказаному кварталі вже досягнуто максимальної щільності населення, що допускається державними містобудівними і санітарними нормами.
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація повідомляє, що в мікрорайоні зазначених вулиць функціонують:
1) дошкільний навчальний заклад №601 (вул. Верховинна, 17), проектна потужність 220 дітей, відвідує 319;
2) дошкільний навчальний заклад №60 (вул. Львівська, 32), проектна потужність 115 дітей, відвідує 157;
3) дошкільний заклад №214 (вул. Котельникова, 44), проектна потужність 80 дітей, відвідує 89;
4) дошкільний навчальний заклад №736 (вул. Верховинна, 14), проектна потужність 245 дітей, відвідує 312;
5) спеціалізована школа №40 (вул. Львівська, 6/3), проектна потужність 860 учнів, навчається 890;
6) Київська гімназія східних мов №1 (вул. Львівська, 25), проектна потужність 1100 учнів, навчається 1174.
У Святошинському районі міста Києва близько 4000 дітей не можуть відвідувати дошкільні навчальні заклади у зв’язку з відсутністю вільних місць у дитячих садках.
По-суті, будь-яке нове будівництво спричиняє демографічну кризу, оскільки молоді сім’ї не мають належних умов для народження і виховання дітей.
Проект «Детальний план території комплексної реконструкції житлового масиву Святошин-2 в межах вулиць Живописна, Шепетівська, Перемоги, Жмеринська, залізнична колія у Святошинському районі м. Києва» (ДПТ), розроблений експертами ТОВ «ТЕРРА ПРОДЖЕКТ КИЇВ» на замовлення Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації також чітко вказує, що поточна щільність населення у мікрорайоні становить 552 особи/га.


У п. 2 Проколу доручень, напрацьованих під час наради у Київського міського голови 01.02.2016, вказано: «Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища спільно з ГУ Національної поліції у місті Києві забезпечити постійний контроль за недопущенням ведення будівельних робіт на об’єктах незаконного будівництва у місті Києві, зокрема на вул. Жилянській, 120-б, 120-в, ВУЛ. ЛЬВІВСЬКІЙ, 15, вул. Ризькій, 19-а, вул. Саксаганського, 111, вул. Полковника Потєхіна, 9, вул. Анрі Барбюса . 28-а». Таке рішення було прийнято за висновками протоколу № 5 засідання постійно діючої робочої групи щодо вивчення стану підготовки Генерального плану міста Києва до 2025 року, створеної 24.06.2014 на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування від 09.09.2014 (Голова робочої групи – С. Я. Левада), де встановлено численні порушення під час видачі Державного акту на прав постійного користування земельною ділянкою, зареєстрованого за №05-9-00040 від 03.10.2007, отримання Дозволу на виконання підготовчих робіт, рішення про відведення земельної ділянки, порушення ДБН 360-92. Виконання доручення перебуває на контролі Київського міського голови, що підтверджується Протоколом доручень №65, напрацьованих під час зустрічі Київського міського голови із представниками громадськості Святошинського району міста Києва (23 грудня 2016 року).
Попри безупинне проведення будівельних робіт, Святошинське управління поліції ГУ Національної поліції у місті Києві листом від 18.05.2016 /125/54/03-2016 повідомляє про те, що його співробітники «приймають міри» і будівництво не ведеться.
Рішенням Київського апеляційного адміністративного суду в справі № 826/19257/13-а було обґрунтовано незаконність виділення земельної ділянки, зокрема, неправомірність її передачі Головному управлінню розвідки Міністерства оборони як такому, що не має статусу юридичної особи (проте це рішення було скасовано Вищим адміністративним судом).
Будівництво на вул. Львівській, 15 є предметом інших судових спорів, зокрема у справах 826/27791/15 і 759/6377/16-ц.
16.06.2014 було відкрито кримінальне провадження № 12014100080005093 за фактом незаконного будівництва на вул. Львівській, 15.
Неодноразово на території вул.. Львівської, 15 проводилися вирубки дерев. Зокрема, один із останніх таких випадків зафіксовано 22 грудня 2016 року було зрубано 77 живих дерев, порушено благоустрій навколо будівництва (зруйновано тротуари і газони), встановлено огорожу на перехресті вул. Львівської та Петрицького, зроблено врізку в міські мережі (імовірно, водопостачання або опалення). При цьому продовжує діяти охоронний договір №282 на зелені насадження від 30.04.2013 між КО «Київзеленбуд» і ТОВ «Інвест-Будресурс», що зобов’язує забудовника утримувати і охороняти 465 дерев і 38 кущів.
За позовом Військового прокурора Київського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України Господарський суд міста Києва прийняв рішення у справі № 16/53417.01.12, яким зокрема встановив неможливість передавати право користування земельною ділянкою на вул. Львівській, 15, яка є землями оборони, в тому числі у спільне користування, особам приватного права. Вищий адміністративний суд у справі № 826/11089/15 встановив існування на земельній ділянці вул. Львівської, 15 об'єкту культурної спадщини – дачного будинку давнього козацького роду Мировичів, який перебуває під загрозою знищення внаслідок будівництва. Проте видані містобудівні умови та обмеження визначають відсутність будь-яких вимог щодо охорони культурної спадщини (попри встановлене судом існування дачного будинку Мировичів на цій ділянці). Дачний будинок Мировича В.І. внесено до об’єктів культурної спадщини на підставі наказу №15 від 2 квітня 1998 року начальника Управління охорони пам’яток історії, культури та історичного середовища.
Факт загрозу знищення об’єкту культурної спадщини внаслідок будівництва на ул. Львівській, 15 задокументовано в приписах №№33 і 34 Головного управління культурної спадщини КМДА від 28 лютого 2008 року, що вимагають припинити будь-які роботи на земельній ділянці вул. Львівська, 15.
Листом №1383 від 06.07.16 Головне управління Держпродспоживслужби в м.Києві інформує про неможливість будівництва на територіях, де раніше розміщувалися протитуберкульозні установи.

Вулиці мікрорайону дуже вузькі та не пристосовані для постійного транзитного руху автомобілів. Натомість якщо проект буде реалізовано, щодня кілька тисяч машин намагатимуться виїхати на магістраль – проспект Перемоги – вузенькою вулицею Петрицького, під вікнами тисячі її мешканців, позбавляючи їх нормального сну та відпочинку. І це на додачу до вже існуючих щоденних заторів на вул. Львівська, Петрицького, Верховинна та інших, адже ними також об’їжджають затори на проспекті Перемоги.
Новий житловий комплекс буде під’єднано до існуючих інженерних мереж, що може погіршити водо-, тепло- і електропостачання мікрорайону, оскільки не вводяться в експлуатацію нові інженерні потужності.
Містобудівні обмеження 2013 року, видані із порушенням чинних ДБН 360-92, дозволяють збудувати величезний житловий комплекс, що матиме винятково негативний вплив на мікрорайон:
1) неможливість організувати навчання і дозвілля дітей – брак місць у дитячих садках і школах;
2) кардинальне погіршення якості життя внаслідок перенаселення – черги в супермаркетах і лікарнях, зниження якості комунальних послуг – опалення, водопостачання;
3) погіршення стану навколишнього середовища внаслідок збільшення кількості автомобільного транспорту на вузьких вулицях мікрорайону, зменшення кількості зелених насаджень – а отже зростання кількості захворювань;
4) зниження вартості існуючого житла – негативний вплив на економіку району в довгостроковій перспективі;
5) знищення перспективи розвитку мікрорайону в майбутньому, перетворення його на сучасне гетто, переповнене мініатюрними однокімнатними квартирами.
Додатково слід зазначити, що чиновники, які погодили документ із порушенням чинних норм, повинні були б нести всю повноту відповідальності за свої дії.
Таким чином, містобудівні умови та обмеження, видані 27.09.2013 року Департаментом містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації землекористувачу, - ГУР МО України, – повинні бути скасовані, а будівництво - зупинене.

Найкраще висвітлення проблеми незаконного будівництва на вул. Львівській, 15 у ЗМІ: http://www.radiosvoboda.org/a/25000308.html
https://beztabu.net/nezakonni-zabudovi-na-svyatoshini-budinok-privid-ta-zhitlo-dlya-rozvidnikiv_n2752

P.S. Корумповані чиновники Міністерства оборони України у різні роки стверджувати, ніби:
1) квартири будуються для військових;
2) частину квартир видадуть військовим;
3) військові вже отримали квартири в інших будинках в обмін на надане забудовнику право будувати.
Але жоден чиновник ніколи не надав жодного документу на підтвердження цих слів.
Вони просто заявляли, що це засекречена інформація.
А на судових засіданнях представники Міністерства оборони України та Головного управління розвідки Міністерства оборони України полюбляють погрожувати активістам (робити дивні натяки), наприклад. питаючи, "А чому ви не в АТО? Як ваше прізвище, завтра отримаєте повістку."

Не доводиться розраховувати і на поліцію. Поліцейські діють винятково в інтересах забудовника, для охорони паркану виїжджали автобуси, повні бійців в повному екіпіруванні та з автоматами. Є факти відмови приймати заяви від активістів.